Vissza a bloghoz

Pitch

A bombabiztos pitch 5 lépése

2021.07.15.separatorDrukka Startup Studio

Nem tudod, hogy állj neki a pitchednek? Már a szó hallatától is legszívesebben kiszaladnál a világból? Ne izgulj, most segítünk! Összeszedtünk neked 5 tippet a bombabiztos pitch-hez.

1. Készülj fel!

Elég alapvető dolognak tűnik, mégis sokan csúsznak el rajta. Ha azt akarod, hogy a lehetséges befektetőid komolyan vegyenek, látniuk kell rajtad, hogy teljesen fel vagy készülve.

Először is, legyen meg az üzleti terved, és ismerd olyan jól, mint a tenyeredet! Hidd el, hatalmas könnyebbséget ad, ha pontosan átlátod a cégeddel kapcsolatos dolgokat.

Másodszor, ismerd a piacot és a versenytársaidat! A befektetők gyakorlatilag ebben a világban élnek, így tudják, hogy mi a helyzet. Jobb tehát tájékozódni, és készülni azzal, hogy miben jobb a te céged, mint a riválisoké, és mivel győzöd meg az embereket, hogy téged válasszanak helyettük. Ezzel is megerősíted a befektetőket arról, hogy a terveid komolyak és kidolgozottak.

Végül pedig gondold végig, hogy miről szeretnél mindenképp beszélni! Készíts jegyzetet, egy (rövid, vázlatpontos) Power Point prezentációt, és gyakorold is el az egészet legalább egyszer előtte. Azonban fogalmazz szabadon, ne tanuld be az egészet szóról szóra, inkább ismerd meg a témát annyira, hogy a vázlatpontjaidról összefüggő mondatokat tudj alkotni. Ott, helyben.

2. Mondd el a sztorid!

Meséld el nekik röviden a céged háttér sztoriját! Ettől nem fogják megunni a pitch-edet az első pillanatban, és később is lesz mihez kapcsolni a céget. Ezzel egy pozitív benyomást kelthetsz bennük, hiszen nem csak a puszta tényeket zúdítod a nyakukba, hanem közelebb hozod őket a cégedhez.

3. Igyekezz a lényegre szorítkozni!

A sztoridon túl a befektetőknek nincs szükségük egyéb mesére. Valószínűleg ezerféle helyre rohannak még, nincs idejük mellébeszélésre. Ne feledd el, ők egy szívességet tesznek neked azzal, hogy meghallgatnak. Légy tehát lényegre törő, mondd el azokat a dolgokat, amik fontosak az ő szempontjukból. Beszélj a termékedről, valamint a fennálló problémáról, majd beszélj arról, hogy a céged hogyan oldja meg azt. Említsd meg továbbá a cég eddigi sikereit, és a jövőjéről mondj néhány szót. Tartsd észben azt is, hogy a befektetők most találkoznak először a céggel, tehát fontos, hogy úgy fogalmazz, hogy megértsék, amit mondani szeretnél. Gyakorold el az egészet egy külsősnek, és jegyezd meg: ha ő nem ért egy dolgot, azt a befektetők sem fogják.

4. Légy magabiztos! És reális…

Sugározzon rólad a magabiztosság. Tudd, mit akarsz elérni, légy lelkes, és mutasd azt, hogy bármire fel vagy készülve. Ugyanakkor légy reális, és ne félj beismerni a buktatókat se! Ne tagadd le őket, azzal csupán azt éred el, hogy nagyzolónak gondolnak majd. Ez nem valami jó kezdet. Tagadás és mismásolás helyett próbálj meg inkább azon gondolkodni, hogyan lehet minimalizálni a veszélyeket.

5. Légy készen a beszélgetésre!

Biztosra veheted, hogy a befektetőknek lesznek kérdéseik. Méghozzá nem is kevés. Próbáld meg előre végiggondolni, hogy miket kérdezhetnek, és készülj válaszokkal is Nyugodtan kérdezz te is tőlük. Ha valamihez egyáltalán nem értesz, mondd meg őszintén, itt sem érdemes mellébeszélni, hiszen úgyis látszik rajtad, ha fogalmad sincs, miről van szó. További javaslat, hogy mindig legyél pozitív, érdeklődő, és mindenek felett legyél udvarias velük!

Drukka Startup Studio
Írta

Drukka Startup Studio

-

-